Klára Pernicová NABÍDKA JAK ŽÍT S ANIMACÍ Nabízím možnost, jak se stavět k animaci, jak ji vnímat a žít s ní. Znamená to přístup ke všemu, co nás obklopuje a s čím spolužijeme, tedy se světem, jenž je naší neoddělitelnou součástí. Chci nabídnout možný způsob, jak žít s ním a v něm, jak být zároveň jeho součástí a jeho pozorovatelem. O animaci budu mluvit […]
Vratislav Šrámek MOŽNÝ PŘÍSTUP K ŘEŠENÍ ZVUKOVÉ KOMPONENTY SCÉNICKÉHO DÍLA/PROJEKTU A JEHO APLIKACE VE VÝUCE PROČ ZVUKOVÁ KOMPONENTA 1. Materiál Divadelní inscenaci, scénický projekt vnímáme jako dílo tvořené komponentami divadelního výrazu, které jsou co do obsahu vzájemně dílčím způsobem prostupné. Interakce těchto komponent se podílí na temporytmu scénického díla. Jsou stejně významné jako hudební tektonika a kinetika pro kompozici hudební. Ve […]
Vladimír Novák Specifické divadlo jako otevřený sdílený dialog Poměrně dlouhá izolace během covidové doby znamenala pro oblast sociálního a specifického divadla značný posun ve vnímání a rehabilitaci tématu. Přinesla rapidní zvýšení zájmu o něj – a co je velmi potěšující, i z řad studentů DAMU. A to ze všech oborů na fakultě. Jen čas některých studentů, ve snaze dohnat vše zameškané, […]
Miloslav Klíma Glosy k možnostem a podobám sdílení v divadelní tvorbě V posledních letech se slovo sdílená tvorba, sdílené divadlo opakují v mnoha proklamacích a debatách divadelníků. Pojem devised (u nás se často uplatňuje nikoli jako překlad, ale jako souhrnný pojem společného sdílení tvorby) se používal v Anglii koncem padesátých let minulého století, kdy se dostávali především režiséři do sporu s autory, jimž jakožto reální inscenátoři […]
Jan Vedral MÁ BÝT DIVADLO „WELLNESS EVENTEM“? Od tvaru přes proud do vířivky Má být dnes divadlo „wellness eventem“?  Podívejme se nejprve na jednotlivé pojmy tvořící formulaci tématu – a také na to, zda kalvárie panické pandemie čínské chřipky nezměnila jejich obsah. Vracející se covidové vlny jsou první globalizovanou, respektive globálně zažívanou a medializovanou událostí. Jsou celosvětovým eventem epochy antropocénu. […]
Barbora Adolfová NOVINKY Z ČESKÉ CIRKUSOVÉ PEDAGOGIKY  CIRKUSOVÁ PEDAGOGIKA Živé umění včetně nového cirkusu se po nedobrovolné pandemické pauze vrací do původního rytmu a cirkusové triky se čím dál častěji objevují i jinde než na jevišti – třeba i ve školních tělocvičnách, nemocnicích nebo na setkání dětských (sportovních oddílů). „Cirkusová pedagogika je pedagogický směr, který využívá cirkusového umění jako nástroje […]
Vladimír Mikeš VIDĚT A BÝT VIDĚN; DIVADLO (THEATRON) MÍSTO, KDE SE DÍVÁ A NABÍZÍ POHLEDŮM Dívat se: Podívaná. Vidět – být viděn – vidět se vidět: proplétá se celým divadlem a souvisí s pohledem na svět a s pojetím těla. Když se zastavíme u Schechnerova  setkání s indickou realitou (ale platí to i o Brookovi či Carrièrovi) – je to vždycky otázka: co […]
Zuzana Pitterová DÍRKAMI V KŠILTOVCE Co je řečeno v textu a co mu můžeme dodat jako interpret? Co obnáší, když je autor zároveň interpretem? ÚVOD Cílem tohoto výzkumného projektu bylo hledání skrytých interpretačních možností autorského textu, a to v podání autora, který není jen tím, kdo „pouze“ píše své texty, ale je zároveň – díky psychosomatickému studiu na KATaP DAMU […]
Karolina Plicková Hledání nové intenzity Fragmentární katalog úvah o současném divadle V pátek 10. června 2022 se v Malém tanečním sále DAMU konalo kolokvium Uhlíková stopa herce. Setkání uspořádali režisér, pedagog a vedoucí KALD DAMU Braňo Mazúch a režisérka, performerka a pedagožka Petra Tejnorová v rámci výzkumného okruhu Sdílené divadlo, jímž se kontinuálně zabývá Ústav pro výzkum a studium alternativního a loutkového divadla […]
Miloslav Klíma Limity, možnosti a zkušenosti …úroveň každé společnosti můžeme posuzovat nebo hodnotit dle toho, jak je schopna postarat se o své „slabší články“. Jakým způsobem se dokáže vypořádat s jinakostí. Péče o znevýhodněné a postižené v různých obdobích společenského vývoje souvisí také samozřejmě s politicko-ekonomickou a kulturní úrovní konkrétní doby.[1] Historie vztahu společnosti k těch, kteří jsou postiženi jakýmkoliv nedostatkem zvláště v oblasti zdravotní […]
ISSN 3029-5084

S-E-T by Vladimír Novák, Kateřina Šplíchalová, Klára Pernicová is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

© s-e-t, Klara Pernicova, Teluro, Wordpress